lørdag 28. mai 2011

ENERGI - MOTIVASJON OG TRENING








Etter å ha gjort "en jobb" med meg sjøl over flere år har jeg hatt en lang periode med manglene energi. Om mangelen på energi kommer av at kroppen evt. "hue" er sliten eller LEI veit jeg ikke. Eller om det er overgangsalderen som "har skylda" .... ! Uansett er det en tilstand jeg IKKE liker å være i !
Jeg har masse TRØKK :-) inne i meg og blir kraftig irritert når kroppen ikke spiller på lag med meg !!! Jeg kan godt falle litt sammen i starten ...men heldigvis har jeg en indre styrke/stemme som hjelper meg til å komme videre...finne løsninger :-) skru meg oppover :-D !




Energien har sakte men sikkert !! ... kommet .... tilbake ! Jeg tror med sikkerhet jeg kan takke
Akupunktør Cecilie Johannessen for DET !



Selv om jeg ikke er HEEEELT der OPPE veit jeg at jeg NÅ er på god vei :-D !




Jeg har helt bevisst holdt fokus på det positive i denne perioden. Selv om vekta viser noen kilo mer enn ved forandringens slutt og kroppen ikke er på langt nær så sterk som da !
Jeg har fått en VARIG mer aktiv og positiv livsstil enn jeg hadde tidligere . Jeg veit at jeg kan og jeg veit hvordan :-)

Tror det beste ved hele livstilsforandringen er at :
"hue" tankesettet er det JEG som kontrolerer!


Det er viktig å ha en metode for å "få seg igang"! Musikk ... tur i skauen aleine .. stillhet - sånn at man kan høre tankene sine .. ha noen som ser at man trenger en klem :-D både hjemme og på jobb....være åpen for god energi fra andre og ta det med ut i dagen !


Jeg har noen spesielle låter som kan sette meg i FLYT sone ... og ringetonen på telefonen min er en låt fra en spinning time med Bente Zachrisen Steiro som hun hadde for flere år siden ! DET var reispikka FLYT ! Sånt er lurt å ta vare på ;-) ! Det er noen sånne fine øyeblikk hvor man kommer i flyt sone ! Hva flyt sone er ? DU veit det når du er der :-D !




JEG ELSKER Å TRENE og bruke kroppen ! - Å kjenne at den funker!
Jeg liker styrketrening . -Men det har vært tungt i denne tiden. Vektene har vært tuuuunge og hue mitt syntes ikke det er noe gøy ...å begynne på null igjen... ;-)



Heldigvis har Sense trening og helse mange flotte gruppetimer som kan dra deg i gang. Jeg har gått på Råsterk med Wenche som er et flott alternativ når du ikke helt har trøkket aleine ! En time der du får MYE for penga ;-) og garantert er støl dagen etter :-D DET er jo deilig !


Spinning er også en treningsform jeg liker ! Spinning med Espen på onsdager er nesten det aller beste i verden ... selv om jeg ikke har vært like trofast i det siste pga. laber energi !
Sense har mange flinke spinning instruktører . Jeg nevner i fleng Espen ,Wenche , Hilde ,Bente og Hanne Mai. DET er folk med TRØKK og STOR kunskap.





HEI OG HOPP !!!

6 kommentarer:

marte sa...

Godt skrevet mamma. Jeg er så utrolig stolt av deg, og jeg veit at du har en duracellkanin inni deg! Supert at energien er på vei tilbake.
Det er jo i hue det sitter, og det har du kontroll på - det er jo egentlig den største jobben! Håper det blir en sprudlende sommer med masse FLYT ;)

Du er uansett verdens beste mamma!

Runa sa...

ÅÅÅÅåååå! Snufs.. DET var pent sagt!
Akkurat DET er jo aller viktigst å høre fra de nærmeste :-)! Tusen takk! Denne sommeren blir rett og slett superfin!! Vi starter med en pangåpning i Bonnieux om ca. 3 uker!En pangåpning av duft, smak ,samhørighet , glede, SOL,sommer, mat, lyder, nærhet :-)Provence på sitt beste ! OG AT vi skal FLYTE !!! yessssss!

Line A sa...

Dessuten ELSKER vi deg på jobben Runa-lille !!! Hadde ikke vært det samme uten deg. Sier som "gutten" sa: "hu må jo være me i konkuransen for snilleste dama! og VANT" :-)

Runa sa...

:-) Tusen takk både til deg og gutten vår!Jeg trengte den
i dag ;-)!

Sexy Sadie sa...

Jeg skal få begynt på treningen nu i juni og det skal bli så bra.

Runa sa...

:-) Det er deilig å KJENNE kroppen sin! Og det gjør man når man bruker den ;-)! God trening!