søndag 22. august 2010

PÅ HØGSET med påfølgende fjelltur i mitt barndomsrike = GULL

 

I slutten av juli tok vi en dagstur til Juvsgrenda (Nore) og den gamle stølen som var mitt ferieparadis som liten. Søstra mi har overtatt stedet og skjøtter det VEL :-)!

Vi er alltid velkommen dit og det er jeg veldig veldig glad for. Det stedet betyr noe helt spesielt for meg.

Vi reiste ikke så mange andre steder på ferie  da jeg var liten. Opp igjennom årene kunne jeg nok syntes det var litt kjedelig der..men sånn er det jo i når man er ung :-) !

At dette er stølen som hørte til slektsgården til faren min gjør også at jeg føler en spesiell tilknytning dit.

DSC01997

Vi får alltid ordentlig kokekaffe kokt på "kjel" når vi kommer :-)

DSC02000

Opp Rabben er det flott utsikt ned til dalen.

DSC02003

Fremdeles fine stier - det er flere enn oss som syntes det er fint her!

 

DSC02024

Ved Stortjønnan var vi innom fiskebua til "Fabbro" :-)

DSC02034

DSC02035

Jeg ELSKER å være her!

DSC02051

Denne blomsten plukka jeg sammen med faren min da jeg var liten - det er lenge siden jeg har sett den. Plutselig  sto  den og  lyste midt i stien foran oss :-) :-)!

Takk for koselig tur til fjells "søstran min"

4 kommentarer:

marte sa...

Så koselig! Her var det mange fine stemninger... Håper jeg får være med en gang :)

Åsta sa...

Sjøl takk:) Er glad for at du liker å komme. Jeg kjenner jo hvor glad du er i å være der! Det var en flott dag for fjelltur!
Marte du er ALLTID velkommen :-)

=Anja sa...

Alltid godt og beroligende å se postene dine,Runa:0)
Klæm
Slutt

Runa sa...

Takk til alle :-)!