tirsdag 22. juni 2010

Den fantastiske sykkelturen 2010! (del 4)

Etter besøket på Ylvingen tok vi båt til Horn (Brønnøysund).Vi syklet over øya til Vennesund og tok båt videre derfra til Holm.

Vi hadde tenkt å finne en campingplass ved fergeleiet men beina var gode og vi hadde krefter til mer sykling :-)! Vi syklet derfra til Kjelleidet ved Hålop helt på grensa til Nord Trøndelag!

Dagen etter syklet vi videre på kystvegen Rv 17 og tok over "fjellet" til E6 og Grong !

DSC01394 DSC01406DSC01407

Rv 17 var en helt fantastisk opplevelse av NATUR! Jeg tenkte mange mange ganger at:ER DET MULIG Å VÆRE SÅ HELDIG !!!

Vi satte oss på sykkelen tidlig på morran og "seilte" ut i dagen der vi fikk oppleve  fuglekvitter , duft av :nyslått høy,blomster,grisemøkk og mye ,mye mer! Vi hadde også nærkontakt med mange dyr som :sau,hest,ku,katter,hunder ,elg , rådyr , reinsdyr og hjort. Vi så også døde grevlinger i veikanten..rakk også å tenke at den så litt trist ut der den lå..  Vi og KJENTE været - vinden og regnet! Vinden kan være en sann glede og et lite helvete når man sykler... :-)!!! Regnet likeså . ÅSSÅ så godt som regn lukter...- ÅSSÅ så spennende det er  å se skyer av pollen sveve rundt og forbi som flygende tepper!!!

Vi skulle egentelig overnatte på campingplass i Grong.... den var desverre stengt! Vi var fryktelig lei oss for at vi måtte ligge her isteden ;-)!

Dagen etter syklet vi til Værdalsøra og overnattet på Soria Moria camping. Det var nok den mest delikate og koseligste campingen på turen!

sykkeltur 2010 med kamera 116

- selv om hytta var "pitte pitte"  liten !

Derfra syklet vi til Trondheim . Det var en slitsom dag med 10 mil i motvind og regn. Ingvar fikk tak i nytt bakhjul på Levanger da dette var kaputt! Vi hadde også 2 punkteringer!

I Trondheim overnattet vi på Hotel da vi kom så seint fram pga. motvinden.Vi hadde tenkt å nå en campingplass i rimelig tid men det ble seint. Vi skulle også treffe sjølveste BLØDERHJERTET om kvelden.Det gjorde vi også - det var kjempekoselig!

Ut fra Trondheim dagen etter syklet vi med friskt mot! Det så ut som vi skulle slippe regn en stund....men det gikk ikke lenge før det styrtet ned ;-).På Heimdal kjøpte Ingvar 2 nye slanger og felgbånd. Det gikk ikke lenge før han punkterte på bakhjulet....! Han la på nytt felgbånd... den gamle slangen var bare å kaste for den var hull i hull ! Etter en stund røyk girvaier`n til Ingvar midt i værste regskura. Da den var fiksa og vi hadde kommet vel i gang igjen....punkterte jeg på forhjulet... Da var vi tom for slanger ;-)!Etter en liten stund ...punkterte jeg på bakhjulet.... ;-)!!! Vi tok da buss til neste sportsbutikk og hamstra no`jæææ....!

Ingvar skiftet slanger og felgbånd smurte opp og sjekka sykler hele kvelden! Dagen etter var været kaldt og klart ! Vi skulle over Dovre og var sikre på at nå kom alt til å bli toppers ;-)!

DET BLEI DET :-)!

15062010224

sykkeltur 2010 med kamera 119

sykkeltur 2010 med kamera 121

Turen over Dovre gikk som en leik ;-) i medvind (til Dovregubbens hall) og strålende vær! Vi svevde over fjellet i lykkerus og syklet til Otta den dagen.

DA  VI KOM TIL OTTA

-slo vi opp Ingvars gamle telt :-) :-)

(siste gangen vi brukte det var på bryllupsreisa vår året etter vi gifta oss , altså for 25 år siden) :-) :-)

15062010226

telt

Jeg er egentlig ikke no telt menneske...trur jeg ;-) ! Men dette var HELT FANTASTISK ! Utrolig koselig og romantisk  ;-)! Sol da vi la oss og sol da vi sto opp til fuglekvitter fra trærne og toppen av teltet...smeeeeelt!

Fra Otta syklet vi til Gjøvik .Overnattet på Sveastranda camping. Dagen etter syklet vi fra Gjøvik via Jevnaker og Hønefoss til søster og svoger på Åmot (Modum)! Det var helt greit å overnatte der selv om det var bare 4 mil hjem...! Vi fikk deilig mat og god vin!

Fredag 18 juni trillet vi inn i Mosekollen. Vi hadde 11 dager på sykkel`n og km teller viste 132 mil! Jeg var kjempeglad over  ha klart målet mitt med veldig god hjelp av kjæresten min!

Om man er kjærester FØR en  sånn tur ...så er man absolutt ikke mindre kjærester ETTER :-) :-) ! Dette har vært en helt utrolig flott opplevelse som vi kommer til å glede oss over veldig veldig lenge!