lørdag 19. juni 2010

Den fantastiske sykkelturen 2010 ! (del. 2)



Syklene var lastet med...stein og bly...neida ;-) det bare virket sånn!

Vi sendte hjem en pakke fra Ballangen og en fra Oppdal med ting vi så at vi ikke fikk bruk for!


Turen startet på ordentlig fra Fauske.Vi hadde noen tuneller i starten men kom oss helskinnet igjennom.Ingvar har dårlig balanse og det er derfor en stor utfordring å sykle i tuneller.



Saltfjellet gikk greit men tempraturene var ikke noe å skryte av!



Vi syklet over saltfjellet og til et sted inærheten av Krokstrand den 1. dagen.
Jeg var sliten men ikke "helt på trynet".

Dagen etter syklet vi først til Mo i Rana der vi tok en rast før vi syklet videre utover til Nesna.

Det blei en seig tur... På veien utover var det et par bakker med 10 % stigning..

videre var Sjonfjellet en utrolig tung opplevelse... det var liksom ikke ende på det...

Om det var fordi vi hadde syklet 12 mil dagen før..kan jo hende ;-)! Det ble 25 mil på to dager og DET var en vel heftig start -for meg iallefall ;-)!


MEN utsikten da vi nådde toppen var MER ENN FANTASTISK!



Nesna




Nesna



Nesna.


Jeg var så sliten etter disse to etappene at jeg var helt tom. Hadde nok hatt litt for lange etapper , litt for lite mat og litt for få hvilepauser ;-)! (man lærer!)




Dagen etter ble det hviledag og båt til Vega!

DIT skal vi tilbake til !! UTROLIG FLOTT!!!


På vei til Vega

Vega


Vega



Vega




Vega .

Vi overnattet i hytta til "Peder på Vega" (-han har flott Rorbu til leie også).

Utrolig koselig sted med et fantastisk fugleliv rett utenfor stuedøra.


Der sov vi utrolig godt!


(forts.følger)

3 kommentarer:

marte sa...

Jeg er så stolt av dere! ...også kjenner jeg at jeg er en smule misunnelig ;) Så urtolig mye vakkert - en stor opplevelse dere kan leve lenge på!

Runa sa...

Så koselig ;-)!
Takk for varm velkomst da vi kom hjem!

=Anja sa...

Steike ta for nånn nydlige bilda-