fredag 14. mai 2010

FRI :-) UKE !



Jeg er så heldig at jeg har ei mormor på 90 år!
Denne uken har jeg besøkt henne mange ganger siden jeg har hatt mye fri :-)!
Kjæresten min har vært på tur 1 uke dvs. at jeg har vært alene !
I går var været sånn passe...
-DA inv. jeg mormor på biltur på ( for henne) gamle trakter!
Utrolig koselig å høre gamle historier..."hemmliheter" osv.

Vi hadde en fin tur ned Gamleveien til Darbu videre til Vestfossen -Sunhaugen over Hasselåsen -Skollenborg innom Ringveien og hjem!
Hu var sliten for hu måtte titte på alt hele tida... men veeeldig fornøyd!


Det er veldig spesielt og utrolig koselig å ha/ta seg tid til å komme nær.....
Mormor bodde et hus unna meg i oppveksten... tru på at jeg gikk dit når jeg ikke fikk det heeeeelt som jeg ville i barndommen.... ;-)!

TAKK FOR FINE STUNDER DENNE UKA!




I dag gikk jeg en morgentur til korset igjen!
Nesten oppe ved Korsveien sprang det ut en ELG!
Jeg fomla fram tlf. men rakk ikke å ta bilde før den luntet avsted...
Den hadde et flott horn og jeg syntes det var kjempe spennende å se den!


Ikke mange på 2...å se i skauen i dag...
Fantastisk å sitte der alene ...nyte stillheten...
JEG ER HELDIG!
****************

DA jeg var på tur , fikk jeg en hyggelig melding fra EVA KARIN
som lurte på om vi skulle ta
"benkekaffe" (dvs.kaffe på benken i gata) :-)!
EVA er en superstrikker
-OG se hva jeg fikk:


Nydelige pulsvanter med armbånd som passet til :-)
Snakk om å være heldig !!!

9 kommentarer:

Åsta sa...

sååå, kooselig å høre. det har jeg drømt om å gjøre også. men jeg er jo ikke helsøster eller noe, ikke så mye pågangsmot eller kanskje...
tipper hu var fornøyd, og skikkelig sliten! jeg er i arendal me svigermor og gundersen og tante gerd- HOI - HOI. De er nok ikke så langt unna de eller... snakkast:-)

Runa sa...

:-)det hjelper nok å være halvsøster også :-)!
Det har faktisk vært superkoselig!
Er heldig jeg veit du , som bor i byen og har masse masse fri!
Trur på at det ikke er veldig langt unna med svigermor og Gundersen ;-)!
God helg søstran min !
Hils alle!

Åsta sa...

koelig ja, det trur jeg på:-) det er godt med noe som har referanse til gammellivet, mer konkret...
vi baler nu på her.......!!

Åsta sa...

koselig ...

marte sa...

Veldig koselig innlegg mamma :) Flere burde gjøre som deg, er nok sikkert mange gamle som kunne hatt godt av en biltur...!
Gleder meg til å se dere i mårra :)

reala sa...

Så flott da Runa! Det er noe alltid noe spesielt med gamle historier. Håper vi ses til uke - gleder meg til spinningsmaraton

Runa sa...

Gleder meg og Marte :-)!
Spinnngmaraton blir tøft reala -
sees!

Ildergreien sa...

Gamlingene er kule hvis de er kl¨re i hodet.

SS

Runa sa...

:-) mormor er skikkelig kul!