mandag 2. november 2009

SHUT UP AND KISS ME

Jeg håper flere enn meg leste magasinet i dagbladet på lørdag!Der sto det en artikkel om Paulus sykehjem i Oslo som virkelig har gitt sine beboere en opplevelse av de STORE!Flott måte å drive erindringsarbeid på!
Beboerne der har en eller annen grad av demens.
Årets kulturuke ble åpnet med 50 talls fest!Med tidsriktige kulisser ,innleide bartendere,drinker og den engelske crooneren Richard Bowers som fremførte svisker fra Sinatra,Elvis og Dean Martin i svart smoking med bryl i håret!
Dette krever selvfølgelig en stor innsats fra de ansatte!Flott at noen tar den helt ut!Med drinker,sang og hoftebevegelser som først kom til Norge på 50 tallet..som det sto i avisen ble dette en opplevelse av de helt store!

De siste linjene i artikkelen rørte meg aller mest:
Richard Bowers tørker en svett panne,kvelden har gått over all forventning.For meg som ikke snakker Norsk,er det en ekstra utfordring å kommunisere med publikum.Men dette gikk kjempebra.Det var så mange blide ansikter som møtte meg,sier han.
Det er en episode før kvelden kom skikkelig i gang som gjorde sterkest inntrykk,den som gjorde at han var så avslappet før han skulle synge.Utenfor sykehjemmet sto det i anledning festen parkert en strøken Chevrolet fra 1951. Bowers sto der å beundret bilen sammen med en av beboerne,en eldre dame kledd i rødt.Hun snakket litt engelsk.Sammen sto de utenfor og snakket om gamle biler.Det var da den eldre kvinnen stoppet opp,så på den yngre engelskmannen i smoking og sa:
-shut up and kiss me.
-hva jeg gjorde?Du spør hva jeg gjorde når en flott kvinne ber meg slutte å prate for å kysse henne?
Richard Bowers smiler mens han løsner på mansjettknappene.
-Klart jeg kysset henne.

4 kommentarer:

marte sa...

Det var en fantastisk reportasje - Nydelig!! Det er sånn det burde være på ALLE gamlehjem :)

Runa sa...

Jepp!Ikke alle liker Bingo!

Ildergreien sa...

Naturligvis kysser en fyr en dame som ber ham om det. Skulle bare mangle.

SS

Runa sa...

;-)!