onsdag 12. august 2009

HYTTA ;-)!

  DSCI0004

Etter en koselig uke på Saltø med påfølgende koselig Grenseritt fest i Grålum dro vi til fjells! Været var "fiskevær" tirsdag! Vi dro til Ingvars bardoms fiske plass.DER bar det preg av at det har kommet  MYE vann i det siste!! Der jeg står pleier det å være relativt tørt.... DET hjalp IKKE med gummistøvler!!

Men vi fikk fisk ;-)...i starten fikk mor mange fler enn far...! Han ble litt urolig.....men tok innpå til slutt ;-)! 11 stk. ble det!

Vi traff på noen fra slekta som hadde lyst til å spise fiske middag med oss ;-)!Veldig koselig! VI ;-) HJERTER ;-) VERDENS VAKRESTE  1  1/2 ÅRING !!!

Onsdag syklet vi Lykja - Nøreli- Golsfjellet - Skrøyvestølen og Stølsveien hjem . Kjempefin tur i varierende terreng. Man kan godt late som at man er "Gunn Runa Dale" på den turen ;-)!

DSCI0005

DSCI0003

Resten av dagen nøt vi på terrassen med en god bok!

DSCI0001 - Kopi

Jeg har lest Øya av Victoria Hislop - en koselig bok. I bilen har vi lydbok når vi kjører -nå holder vi på med Havets Katedral den tar det tid å bli ferdig med- 20 cd er! Den er virkelig å anbefale!! Ellers er jeg veldig glad i krim ;-)!

Som for mange andre har ikke vært så mye varme for oss i ferien! Noe regn har det også vært ;-) -men også mye sol.

Vi har kost oss med familie både Nordfra (Ballangen) og lokale fjellfolk. Vi har fått være med i slåtten ...men kunne på ingen måte konkurere med han her som fyller 90 i høst !!!

DSCI0025

Han går bakkene som en ung gutt og jobber jevnt og trutt!

DSCI0019

Jeg er skikkelig stolt av svigerfaren min!

Vi har vært på flere turer, om ikke de aller lengste... siden jeg har et kne som krangler når jeg bruker det..!

06082009145

Men jeg MÅ ut!Da får jeg heller hinke litt innimellom ;-)!

DSC00727

DSCI0004

Disse må vi passere når vi går på tur ;-)! De er på "rekreasjon på stølen" av ulike årsaker.Som oftest jurbetennelse eller lignende. Veldig koselig selskap.

Vi hadde en harepus hoppende over terassen vår forleden dag ! Jammen fikk vi også besøk av en firfisle  ;-)!

DSCI0033

Nå er vi tibake i Kongsberg for å flytte for minstejenta som har fått seg leilighet i Oslo.

Nyt restene av sommern ;-)!

7 kommentarer:

Åsta sa...

Jammen har dere hatt enn innholdsrik og fin fjellferie! Ikke rart Ingvaldsen er seig.... når man ser hvordan far hans holder koken på sine gamle dager!

Da er du vel klar for hverdagen igjen! Det er ikke så værst når man først er igang!

Takk for "nesten helt iorden bidrag" .. vi kommer en tur å henter!

klem fra lillesøs

Runa sa...

-så koselig at dere kommer ;-)!

trine40 sa...

For et nydelig sted! Det er som om jeg kjenner lukta av vann og gress, sau og varme steiner.

Runa sa...

Trine: ;-)..Ja akkurat sånn er det :-)!

Betty Boom sa...

Kule bilder, særlig av hæssjingen :-)

Heisan. Jeg har gitt ut album og trenger support her, blir skikkelig glad om du kjøper den her, http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/Artist/Betty/?id=00080255eller i butikk og skriver en post om den.

På forhånd takk

irina /Alex sa...

Stikker bare innom for å høre om det står bra til ??
Ser ut som det har vært en kos sommer !
ha en flott høst runa !!

klem

=Anja sa...

Herlig post Runa
Deree har skjønt poenget:0)