mandag 2. februar 2009

JUST DO IT !

Det er lett å si for meg som har fri uke ,
en snill mann som smører ski og bedre kondis enn for noen år siden!
MEN det er så vakkert der ute at jeg skulle ønske at mange flere enn meg fikk oppleve dette!





mandag 2 febr.



OM man virkelig har lyst KAN man!
Jeg møtte en som virkelig ville ute i skiløypa i går!
Han var nok med ei tur gruppe som var i slalombakken i nærheten.
Han hadde "litt" tunge ski og altfor korte staver , var i overkant tungt bekledd ;-) men gikk som han skulle være kongen av skogen ;-)! Han smilte over hele seg!

Det er selvfølgelig noen som på grunn av sykdom eller annet ikke kan..... JEG deler herved stemningen med dere!

17 kommentarer:

trine40 sa...

åh, så nydelig.. vi har skiløyper ti minutter med bil unna, men nå er det så kaldt her oppe, snøen er hard og jeg er livredd for å ramle og slå meg. Men du - or et aldeles nydeli bilde!

=Anja sa...

Just do it
Det er vel det som teller!?!

Fint du holder koken- Runa!

Lilly Craft sa...

Tusen takk for at du deler!

Det var en tid da jeg var aktiv i slalombakken, jeg har sertifikat som barneskilærer i langrenn og slalom. Skulle øsnket jeg kunne dra ut, men en tur med bikkja bort til butikken fortoner seg som en måneferd. Slalomkarriæren er nok passè. Kan hende den kommer tilbake men utmattelsen er formmidabel og vinteren inviterer til inneaktiviteter.

Runa sa...

Trine:Takk!Nyt det når du får det til!
Anja:Det ER det som teller!Jeg skal fa..meg holde koken ;-)selv om det i perioder BARE små putrer litt...;-)!
Lilly:SE DET JA!Det er mer enn jeg kan skilte med!DU kan leve lenge på det! Jeg syntes jeg har så mye å ta igjen...Du har gjort alt før du ;-)!Jeg aner ikke hvordan det er å ha en sånn diagnose men forstår at det må være veldig tungt og vanskelig!Jeg sender deg en stor klem :-)!

Surfine sa...

ååååååååååååå det så vidunderlig ut!!

En god del bedre enn mitt nedsylta kontor hvertfall... men men, håper på finvær til helga:o)

klem fra Bente og nyt dagene med fri du

Helle Kjersti sa...

Nydelig! Vinter i skogen er noe av det jeg savner fra den tiden jeg bodde på østlandet. Var forøvrig i Sauda i helgen og ble nå litt inspirert til å legge ut noen bilder derfra. Det var flott det også!

GundaM sa...

Snø...Har dere snø ja!!!

Flotte bilder Runa ;0) Driver nå ikjelleren i en travel hverdag jeg da.

Kos dæ videre!

Anemone sa...

Takk for gode ord på bloggen min Runa, du skal vite at de varmet.
I dag er formen og humøret bedre heldigvis!!

En dag når jeg har litt bedre tid og overskudd skal jeg fortelle deg hvorfor. Irriterende leger som kun ser en liten side av hver pasient, for det er jo så ENKELT!!!! tror de å redusere sin vekt, så ENKELT!! og kutte røyken, så ENKELT!!!!! å begynne å trene...
I går var jeg så gal at jeg holdt på å få fnatt...Dette opptar meg så for tiden at det blir vel sikkert et innlegg om temaet snart. Fordømmende folk i helsevesenet skulle ikke eksistert, men kjenner jeg å blir litt usakelig, men det kommer av engasjement min venn... Jeg lar meg rive med, og kunne snakket om temaet på timesvis. Ser du, nå skravler jeg flere linjer her...
...vel...




Take care.

Anemone sa...

Jeg mener, NOEN trykker folk mer ned!!!!! og gir (i mitt tilfelle) pasientene dårligere motivasjon og selvtillit til mestring, i stedet for det motsatte...

Føler jeg forklarer meg dårlig her nå..., men håper du forstår hva jeg mener, og tror du også kanskje forstår litt hva jeg prøver å formidle??

...noen ganger føler jeg meg så klønete med ord og forklaringer :-(
og da blir denne enkle kommunikasjonen litt elendig, bare med det skrevne ord, for det du ikke vet :-))) er at jeg angriper tastaturet og er rød i maska :-))

Runa sa...

Helle Kjersti:Jeg tittet inn hos deg og bildene der var minst like nydelige!
GundaM:Jeg titter rundt i heimen her og ser 1000 ting som "burde" gjøre..skulle hatt litt av din kreativitet og guts her nå...Det ender med at jeg utsetter prosjekter ...tar en tur ut isteden ;-)!

Runa sa...

Anemone:HURRA for at det finnes personer i helsevesenet som deg!Det man ABSOLUTT IKKE trenger å høre hos leger/andre er at man MÅ slutte med både ditt og datt og at det BARE er å gjøre det!!!!HADDE DET VÆRT SÅ ENKELT.....hadde det for de fleste ikke vært noe problem!!!Jeg kan love deg at jeg har møtt noen av dem..DET fikk meg ikke til å snu på flisa..men til å gråte..og spise enda mer...
Jeg gleder meg til innlegget ditt!

Tante Mimmi sa...

Hei på deg!
Her har eg faktisk vore innom før! Då hadde GundaM skreve om deg- og eg vart SKIKKELEG imponert!:)
Ein blå ring er på veg ut i butikken min, veit du! Eg laga "steinen" i går- men mannen min lurte litt fordi eg hadde nytta meg av talerkenens naturlege form- slik at den er høg på eine sida og lav på den andre. Eg syntes det var sååå festlegt, men...han sådde vel noko tvil- såå motert er den ikkje førebels,men....det er så fin blåfarge at noko må det bli;) Fyl med du, så brått!:)
God helg! Mimmi

Marit sa...

Du verden - e e imponert! Herlig å kunne bruke kroppen og ha den som venn og ikke fiende. Flotte bilder også!

Takk for kommentar på loggen vår. Navnet er litt internt og egentlig en kombinasjon av navnene våre. Har liksom bllitt varemerket vårt...

irina /Alex sa...

Nydelig !!
Du er så sprek og flink. Gi meg litt av det...please :)

Jeg går på pilates og det er tungt !!

Trodde jeg skulle spy i dag :)

Takk for at du legger igjen ultrakoslige kommentarer.
Blir så glad når jeg ser at du har vært innom !!

Klem klem

Åsta sa...

hei og hopp!
så flott du har hatt det ute i naturen, unner deg det!
har begynt på pilates jeg og,
passer veldig bra for meg :-)
nå er kjøkkenet revet ut. det går litt sakte her. mye jobbing på pål, og en litt småsyk meg, men det tar seg nok opp, - er jo snart helg! har tenkt meg en tur til mamma på søndag. har ikke vært der siden før jul!! klem fra meg

Runa sa...

Irina/alex:Trur det er du som skal sende til meg...med DIN energi:-)!
SØS::-)Så flink du er da!Pilates høres veldig bra ut!Det aller viktigste er jo å finne noe man liker!Jeg gleder meg til å se kjøkkenprosjektet!God tur til moder`n!

Tante Mimmi sa...

Hei! Ingen mail nei...,men eg sendte deg ein ny mail!
Gav deg mobilnr mitt, eller du kan berre vitje tantemimmi bloggen og sei om du vil ha stor eller liten blå ring!;)