fredag 7. november 2008

FREDAG men ARBEIDSHELG...

Det er ikke til å stikke under en stol at FREDAGER før frihelg er mykji artigere enn FREDAGER før arbeidshelg...-men sånn er det nå en gang i min bransje HJEMMEBASERT OMSORG! Jeg er heldig alikevel ,- med min 67% stilling har jeg mye fri ! Jeg syntes jobben min er flott! Det er en helt spesielt å komme inn i anndres hjem.

Jeg jobbet på Sykehjem i 12 år tidligere ...det var ikke på samme måte. Iallefall ikke på -80 og beg.-90 tallet. Når man jobber i andres hjem er man en gjest og må  i stor grad rette seg etter vedk. ønsker. Brukeren tar større del og bestemmer på en helt annen måte enn på institusjon. Det er flott å se at de beholder sin verdighet . Jobben min blir mer meningsfull og spennede når jeg ser at brukeren tar initiativ,setter grenser og bestemmer sjøl! Jeg møter mange nydelige mennesker som rører meg. Jammen er jeg heldig som treffer så mange flotte mennesker på min veg. ;-)!

Fredag er trening med personlig trener (jeg er super heldig - vet det!) Det er vondt  først og godt etterpå... ;-)! Hadde bra trøkk i timen i dag !...selv om mine løpeegenskaper ennå ikke holder mål til sprintlandslaget ;-) så er det fremgang å spore om man titter nøye etter!!!!

Har vært slapp og i dårlig for en stund pga. nattesvette/søvnbesvær!Det er nok alder`n ;-)! Fikk en time hos en akupunktør onsdag og kjenner noe endring i kroppen. Har tro på at dette hjelper!

GOD HELG TIL DE SOM TITTER INN!

8 kommentarer:

GundaM sa...

Og jammen er de menneskene heldige som ahr deg til å titte innom og tenker jeg ;0)

Netopp kommet inn fra luftetur og jaggu har ikke du rukket laget et innlegg ;=9

Ønsker deg ei riktig god arbeidshelg!

=Anja sa...

Har hatt en liten drøm om å jobbe med det samme- men er usikker på om de eldre vil bli fortrolig med meg- as who I am
Men men
Jeg blir no overlykkelig om j klarer å komme meg inn i blomsterbutikk, da-
kanskje til våren
Begynner å krible litt i forhold til "ut å fly"-konsert
God arbeidshelg fra meg og:0)

Slutt

Runa sa...

GundaM:Tusen takk!Det var koselig sagt!
Anja:Takk!Jeg tror absolutt det kunne være en tanke om du kunne ønske deg en jobb i de baner.Eldre er som folk flest ..noen er skeptiske til ALT..andre er rause og vidsynte ;-)!I hjemmebasert omsorg jobber man nok mest med eldre,men vi har også mange yngre brukere.-Ønsker du blomsterbutikk -så blir det Blomster!!Helt sikkert!

Anemone sa...

Tusen takk for hyggelig positiv kommentar i bloggen min. Blir veldig glad jeg for at det finnes positive mennesker her i bloggverden, og ikke bare noen enkelte som sprer dritt.

Flott jobb helg til deg. Liker hit jeg, om det er greit altså??

trine40 sa...

Hei - jeg har fremdeles en farmor i live, og hun kan bo hjemme i egen leilighet, fordi hun får jevnlig besøk og hjelp med det hun ikke klarer selv. Det er godt å oppleve - tror neppe hun hadde blitt gammel på sykehjem, sjøl om de som jobber der også gjør en fantastisk jobb.

God søndag!

Runa sa...

Annemone::-) en ære !
Trine:Det er noe eget med å være HERRE i eget liv og sjef i egen heim ;-)!

Betty Boom sa...

Artig å bli kjent med deg.

Alex sa...

Tkk for kommentar.
lenge uten nettoppkobling men er tlbake.
Må fortelle deg at jeg har gått ned 0,5 kg i uka.

Tregt men jeg har god tid !!!

håper at plutselig har jeg gått ned 30 kg...ha ha. det er lov å drømme.

Klem