fredag 19. september 2008

YESS!!!!

 

Treningstart med PT på Sense 013

ENDELIG I GANG PÅ SENSE ! I flotte , lyse , delikate lokaler!

Treningstart med PT på Sense 009

KJEMPEDEILIG !

Jeg startet mandag kveld med  sykkel 75 -instruktør Bente.Det var tungt i starten men det gikk bedre etterhvert!... Jeg merket at jeg ikke har trent skikkelig intervall på leeenge...

Tirsdag hadde jeg min første PT time for å legge opp plan om hvor jeg vil ..osv. Jeg nevnte armen min også  -for den gir noen begrensninger...(den har vært stiv ,vond og lite bevegelig .Den trykk bølge behandlingen hjalp en stund,men jeg tålte ikke belastning og fikk mer og mer smerter i tilegg til at den stivnet).

Bente (PT`n) er utdannet osteopat.Hun undersøkte meg og gav meg en behandling. Jeg kjente at armen forandret seg nesten med en gang.Smertene avtok og bevegeligheten var nesten helt som før!! Jeg fikk en ny behandling torsdag og har nesten ikke smerte lenger! Kraften er ikke helt optimal enda men jeg klarte meg greit igjennom styrkeøvelsene!   JIPPI!

Onsdag var det sykkel 75 igjen - instruktør på denne timen er Espen. Jeg har savnet denne typen time siden han sluttet på det andre treningsenteret ved nyttår! Det gikk lettere på denne timen - kroppen er i gang!

I dag hadde jeg min første ordentelige PT time!  HOI!!! Her var det mye ubrukt!! Bente hadde lagt opp til en kondisjonsdel i starten. -Å trene med Bente er ALDRI behagelig.....men det gir ALLTID resultater! Etterpå ble det litt styrke for å få kroppen i gang.    Etter PT timen var det sykkel 45 med Wenche. Jeg har hatt få timer med henne i spinning salen tidligere.Men dette var en veldig bra time! Hun fokuserte hele tiden på riktig tråkk -gjorde oss bevisst på dette. Økta ble en visualisert tur i bakkene i Funkelia , hvor vi skulle henge på et lag med spreke syklister!! Veldig artig!  Dette ble en flott avslutning på treningsuka!

Jentene kommer hjem en tur i helgen - det er veldig koselig!Det blir bare en snartur for Mari,for der er det skoleopplegg på lørdag. Marte er allerede hjemme. For tiden jobber hun med en brosjyre for en barnehage her i byen . Hun har endelig fått ferdig hjemmesida si , så nå blir det litt jobbsøking andre steder.

Jeg ønsker alle ei fin helg ! Håper været blir fint der du bor!

4 kommentarer:

Betty Boom sa...

Flott at armen din blir bedre med ostopati (eller hva det heter). Jeg har en arm som aldri tåler mere enn 4 kilo, antagelig, men det går fint an å leve med det. Finnes mye treningsmuligheter likevel. Viktigst å slippe smerte ihvertfall. Skjønner at du er i støtet! Veldig bra! God kveld fra Moholts Perle.

GundaM sa...

Wow, blir svett bare av å lese her ejg ;0) Flott som du står på Runa og at arma begynner å ordne seg!

Flott vær og masse aktivitet, det er livet her i heimen.

Lørdagsklemz

Runa sa...

Betty:Jammen sant at det viktigste er å slippe smerte og at det finnes mange treningsmuligheter om man ikke kan bli bra!Jeg er liksom så fokusert på å gjøre det jeg hele tiden har gjort at jeg blir litt blind for sånne ting!!Takk for påminnelsen!
Gundam:Klem tibake til deg!

Betty Boom sa...

Be my guest. Jeg har trening i å tåle :)