tirsdag 23. september 2008

Å kjøre fort med en 635csi .......

over gamle Basserudåsen  er et KICK man aldri blir for gammel til !

helga 20 og 21 september 006

Når denne bilen i tillegg ligger klistret til veien med kjøreegenskaper milevis over hva mors "caramelle" har blir dette en skikkelig opptur!

Kjæresten min "samler" (han har bare 2 nå..)på BMWer , aller helst gamle og litt spesielle. Denne har ikke blitt kjørt så mye i sommer og MÅTTE få seg en luftetur før vinteren . Det var nesten synd og skam at han ikke tok denne turen helt alene for jeg er ikke så RÅ med fart lenger som jeg var i "litt yngre dager" da jeg lå langflat i svingene over Basserudåsen med motorsykkel!Jammen godt for liv og helse at man modnes litt!

Uansett så var det en opplevelse av de større! Marte og jeg ble invitert på tur i solskinn med takluka oppe og Dire Straits på kassett for full guffe! Turen gikk over Basseudåsen i en heeel..fart! Videre utover Eikeren til koselige Eidsfoss!

helga 20 og 21 september 004

Der kjøpte vi kaffe og hjembakt eplekake på Eidsfoss landhandleri! og nøt en snill stund i sola!

helga 20 og 21 september 016

helga 20 og 21 september 015

helga 20 og 21 september 013

Videre gikk ferden tilbake langs Eikeren til Vestfossen hvor vi gjode et skikkelig kjøp av høstens eplefangst hos en lokal produsent! Med nesa mot Kongsberg kjørte vi gamle Kongsberg vei og beså oss på gamle trakter! Følte meg nesten som bestemor der jeg satt i passasjersetet og holdt meg fast! Sånn satt hu når a var på kjøretur med bestefar....det hente ikke sjelden at hu bremsa litt og ;-) !

Så heldige vi er som kan lage oss gyldne øyeblikk og nyte de i fulle drag , sammen!

5 kommentarer:

Betty Boom sa...

Hepp! Jeg skal ha svart BMW innen jeg er 50 :) Ha ne kanonhøst!

Runa sa...

Takk!
DET får du - garantert!

marte sa...

Det var en veldig koselig og morsom tur! Det gikk fort i svingene ja ;)

GundaM sa...

Å ja, så heldige vi er for slike øyeblikk og så flott det er når vi er klar over de;0)

Herlig innlegg Runa!!!

Ha fortsatt ei flott uke, men husk kjør forsiktig og da;)

Klemz

GundaM sa...

Tenker på deg hver gang jeg ser en bmw... Søttan, hva vi driver med og ja;0) Hihi, har det artig da!

Takk for positiv kommentar i min lille blogg;9

torsdagsklem