mandag 18. august 2008

Jeg har vært veldig tålmodig nå....

......til å være meg!!!

Ingen styrketrening på lenge!!!
Lufta går liksom litt ut av meg når jeg ikke er i mine vante rutiner!
Tenker at det er viktig for de fleste mennesker å ha rutiner i livet sitt. Har stor forståelse for de menneskene (mest eldre) jeg jobber med som vil ha ting gjort på sin måte etter sine rutiner.
Det skaper forutsigbarhet og trygghet!
Åsså blir vi så greie å ha med å gjøre vi mennesker,
når ting blir gjort på "vår måte" ;-)!
Rutiner er en del av limet i livet mitt.Ble veldig klar over det under forandringsprosessen min.

Albuen min er på bedringens vei,men jeg syntes det går litt sakte!!!!!!
Trykk bølge behandlingen funker! Den 2 behandl. var ikke like ille som den første , heldigvis!!
Jeg har fremdeles liten kraft i armen ..og det er bedre med utstrakt arm enn bøyd! Heldigvis går det veldig greit å sykle! Kanskje jeg skal begynne som sykkel bud?
Levere lette ting som kjærlighetsbrev ol. ;-)!

Når det gjelder sykling ...sliter jeg! Jeg klarer ikke å kjøre kondisjonstrening (intervaller-langkjøring) ute lenger. Jeg blir motarbeidet av meg selv .....Det er greit å sykle turer..lange og, feks. 8 mil !Men ikke som trening! Har vært sånn siden jeg kjørte meg i "senk" i vår ! :-(! Tar før beina fatt enn sykkel for tiden!

Men nå begynner inne trening med både det ene og det andre - det ser jeg fram til !!!!!
Må nok inrømme at jeg trenger noen til å piske meg - til å yte nok til at jeg får framgang!
Og framgang er viktig for meg!

Bente , Wenche og Hilde som var fysioterapeuter , personlige trenere og instruktører der jeg trente før , har slutta. De åpner sitt eget! Jeg kommer til å begyne der i midten av september!
Jeg gleder meg veldig! Jeg vet hva de jentene står for både når det gjelder fagelig dyktighet og fantastisk trøkk/intensitet i timene sine!


Jeg kommer til å ha fokus på kondisjon i høst .Kommer selvfølgelig til å fortsette med styrke og,
men hoved fokus blir: bedret kondisjon!
Jeg veit at det blir beinhard jobbing,men jeg liker så godt resultatene som kommer at det klarer jeg! Jeg elsker å kjøre hardt både på sykkel og ski med en følelse av:
at jeg ikke er døden nær, men at jeg nesten flyr!





-Og det kommer ikke av seg sjæl!

10 kommentarer:

Betty Boom sa...

MIN FORUTSIGBARHET OG TRYGGHET ER KOMMET HJEM, med kajakk som fyller hele stuen. Han pusser på den nå :)
Så du bilde av Guri som jeg gikk på bre med. Hun har den samme "giren" som du har på trening, skulle likt at dere treftes. Det hadde vært treningskamerat for deg det. Hun hadde kjørt deg det du maktet.

Håper armen ordner seg fint. Kondis er ikke å forakte det heller!!!!

Hilsen Betty (selvsagt vært på spinning i dag :)

Runa sa...

;-)vakkert om din forutsigbarhet og trygghet!Så flott å lage egen kajakk da!Det er veldig godt å ha det sånn!Det er godt å finne sin plattform i livet.
Guri hørtes spennende ut!
Heldigvis finnes Bente her i byen...som har vært min personlige trener lenge!
Hun sparer IKKE på kruttet!!jeg håper hun har plass til flere PT kunder i sitt nye studio!
Flink du er med spinning!
Spinning med Bente og co begynner 15 sept. ;-);-)!
Jeg må nok trø litt ute ei stund til....

Betty Boom sa...

Gjelder å ikke få panikk. Balanse, Runa. :)

Runa sa...

...prøver ;-)!Vet jo at jeg KAN!

GundaM sa...

Wow, så flink du er selv om det går litt trått akkurat nå!

Ta tiden du trenger med arma di, har du ingen med gode hender til å ta på den...

Og sykkelbud ja...Du kunne ha levert engler for meg, lette de og enkle å ha med å gjør er de og!

Er nok et rutine menneske selv, liker å ha litt styringa/kotroll men med respekt for andre.

Ha en fin uke videre Runa, klem!

marte sa...

Jeg veit at du kan og jeg veit at du ikke kommer til å gi opp!! Tror det er sunt med litt forandring også. Og du har vært flink og tålmodig med armen... i alle fall til å være deg ;) Veldig fint "i farta" bilde av deg forresten :)

Runa sa...

Gundam:...å levere dine engler...måtte være drømmejobb!Kjæresten min har gode hender..men de kurerer ikke helt ;-)!Har bestilt meg 1 t massasje hos ei superflink Elisabeth på fredag.Det er vidunderlig!
Kontroll/styringa...virker veldig kjent...!
Marte:Takk!Ja, ikke sant jeg har vært rolig?!Du har sikkert rett i at det er lurt med litt forandring!
Pappan er ikke værst fotograf han heller...selv om han er litt svimmel!

=Anja sa...

Alltid hyggelig å innom bloggen din Runa
Visste ikke at armen var i ulage
God bedring ifra Selveste Anja:0)
som har beste helga på evigheter:0)
Klem
Slutt

GundaM sa...

Innom og titter etter deg da vet du...Håper du har hatt en flott helg, her i trøndelag er det 25 i skyggen idag. Herlig sommeravslutning ja!!!

Blåser en klem til deg............)

Betty Boom sa...

På tide med en ny post nå, Runa :)