tirsdag 15. juli 2008

Det søte liv er deilig....

en stund! -Men jeg merker at det NYE livet mitt er godt innarbeidet!
Det er der jeg trives aller best!Jeg liker å bruke kroppen ,bli svett og spise ordentlig mat!Både jeg og kroppen min har det aller best da!
Jeg liker godt et glass vin og god mat og skal ikke slutte med det,men det er veldig godt å kjenne hva jeg velger først!En viktig følelse for meg å kjenne på ;-)!
JEG har kontrollen!





Hadde en fin morgen tur til Korset i dag tidlig i flott vær!Lykke følelse å sitte der å nyte utsikten "mutt hakk" alene! Veldig deilig med tid alene,jeg tenker så godt da! Har ferie og nyter dagene!Håper på en tur til fjells med kjæresten til helgen!


Blir det tur til Høgeloft?

10 kommentarer:

Surfine sa...

Hei på deg og riktig god sommerdag! Ja man kan bli litt slapp av for mye sus og dus... Ser ut som om du hadde en flott tur! Her males huset om dagen, så slapp sus og dus stemning er det lite av gitt. Du får stikke ned gata og ta en titt...det er radikal endring;o)

Koselig koselig sa...

hei hei så artig¨å lese om din spreke ferie i provence :) Det må jeg si det står respekt av! Det var innmari varmt når vi var der, sånn ca 31 i skyggen og jeg hadde ikke orket sykle noe særlig, og i hvert fall ikke de oppoverbakkene der nei. Vi var i Bandol som var ca 1,5 t. med bil fra Marseille langs kysten mot rivieraen. Det var kjempemoro :) Vil absolutt tilbake!!!!

Kos deg videre :)

GundaM sa...

Det er noen som har sommeren ser jeg;0)
Her er det heller kaldt, min mann var istad og lurte på om han skulle ta på seg stilongs på sykkelturen!!!

Koselig du er innom på kattebloggen, og så flott at datra di hadde fosterkatter hjemme hos seg. Flere skulle stilt opp på slikt.
Hadde det ikke vært for Ippi hadde nok også jeg tatt inn noen hjemløse, redde katter innimellom.

Kos deg videre!

Anemone sa...

Flott blogg du har, og må nok tilstå at jeg har smuglest litt her før, og det var etter at Gundam laget et innlegg om deg :-))

Har faktisk lært ting her jeg som jeg er nyttig for meg i min hverdag på jobben. jobber med mennsker som trenger motivasjon til livsstilsendring vet du. Givende, slitsomt, vanskelig til tider ja. Men du og du som jeg trives. Tar deres gjennombrudd som litt mitt eget og blir stolt, glad og rørt helt inn i sjela.

Flote sommerdager videre til deg.
Håper sola skinner litt mer påd dine kanter enn her i trøndelagen, for gud man blir lei, nesten høst stemning jo.

Men snart ferie her nå, kun en dag på jobb igjen. HURRA!!!

Anemone sa...

God morgen.

Det er tidlig tidlig, men jeg vet jeg ikke vil få ro i kroppen før jeg forteller deg at jeg overhode ikke kan få ro i kroppen før jeg forteller seg at jeg gremmes over at jeg skrev "livsstisendrig" her inne i går.

Intet irriterer meg mer enn media som overlesser oss med dette begrepet, "livsstilssykdom". Har tidligere skrevet en lang artikkel om det i bladet "Diabetes". For det er mye det jeg jobber med vet du. Og dette kunne jeg snakket i timesvis om, men joben venter her. Kanskje spriner jeg nå med litt lettere skritt når jeg fikk oppklart dette.

Super helg ønskes deg.

Runa sa...

Surfine- jeg kommer en tur for å se!
Koselig koselig:Ja det var varmt!30+,men vi er morgen fugler!!-og da kom vi oss ut på den minst varme tiden..!Og hjem igjen på den varmeste:-)!Det er ikke så varmt å sykle som man tror!Det blir litt farts vind og det er deilig!Er man bitt av Frankrike basillen...kommer man alltid tilbake!

Runa sa...

anemone:god morgen til deg og!
Dette tror jeg vi kunne snakket mye om !Skulle gjerne lest innlegget ditt i "Diabetes".
Hvorfor gremmes over ordet livvstilsendring?
Ved å lage denne bloggen og "legge hodet mitt på blokka" viste jeg at noen kunne reagere negativt på nettop det innlegget!Fokus på kropp,trening og livsstil får vi "trøkt" ned i halsen så det holder!Det jeg ønsket å formidle var :at om man ikke ønsker å være der man er ,kan man komme seg til et annet sted.For noen menneskerer er det riktig å "bare" forandre tankene,for de ønsker ikke å komme så langt fra der de er! For andre (les meg)passer ikke kroppen og energien..alt man har lyst til å gjøre sammen.Man er for stor og tung...og skadene blir store om man kjører på der!DA nytter det ikke med en slankekur..det eneste som nytter er å forandre livsstilen sin slik at dette kan forenes og bli varig!Veldig mange har slanket seg og blir kjempe lei seg når kuren er over og vekta peker feil vei igjen...Det styrker heller ikke selvfølesen!!Det som styrker selvfølelsen er at man tar mestrer det man ønsker å mestre!
Jeg ønsker ikke å presse alle overvektige inn i "mitt" tanke bilde...men jeg ønsker å gi mot til de som vil et annet sted enn de er nå.Og da må man som regel forandre litt på livsstilen sin !
;-)Ha en fin ferie!Dra sørover ,her er det ganske bra nå!

Betty Boom sa...

ÅÅ - ser ut til at det har vært en kjempetur på sykkel, og gratulelerer med 24 års-bryllupsdag. Du ser strålende ut!

Hils Marte fra meg :)

Betty

Runa sa...

;-)takk Betty!

Sylvi sa...

Hold fast!!! Knuten er jo yppelig for mosjon og rus - det er deilig med utsikt på alle kanter!