onsdag 23. juli 2008

Det ble tur til Hemsedals høyeste fjell!


Turen startet med sykkel fra Eldrevatnet og videre ca 4 km innover.



Vi gikk opp langs bekken her og møtte på større snøfonner enn dette ca halvveis!



Om du titter nøye på dette bildet under ...kan du se Reinsdyr!Det så vi på veien mot toppen!



Vi hadde med kart..men syntes ikke dette stemte med terrenget....så vi var oppom et par andre topper før vi endelig forsto at dette var HØGELOFT!


Jeg måtte unne meg et lite meditasjons øyeblikk på toppen.Det blåste kraftig der oppe,men på denne siden var de le for vinden ;-)!


Utsikten på toppen var fantastisk! 360* fritt utsyn!





Det gikk i rasende fart nedover på snøen! Tenk om vi hadde hatt ski....! Heldigvis var ikke snøen råtten ...... den bar oss greit!






Dette øyeblikket husker jeg lenge! Sola steikte i ansiktet(blei skikkelig solbrent!),vinden var akkurat passe og jeg susa nedover på snøen!



Turen ble avsluttet med sykkeltur tilbake til Eldrevatnet. Nedover på fin grusvei i rasende fart!Alltid deilig at det er nedover hjem igjen.... ;-)!



Dette var en fantastisk flott tur !


KAN DETTE VÆRE NOE FOR DE MED HAGE BLOGGER ;-)!?
Dette huset kjører man forbi på veien fra Hemsedal mot Eldrevatnet! Det er avbildet i boka til Rune Johansen der han fotograferer i Hemsedal! Da bodde det folk der....Ikke umulig at det gjør det nå også i perioder ...!Det er trangt om "saligheta" i Hemsedal i ski sesongen!


Er tilbake i byen etter noen fine dager på fjellet! Håper du koser deg der du er!

2 kommentarer:

GundaM sa...

Jeg ler her jeg sitter!!! Ja bildet her enderst er så absolutt noe for oss med hageblogger;0) hadde ejg begynt på taket og hadde ejg vel blitt kasta ut tenker jeg;0)Hihi, artig bilde.

Og for en flott tur dere må ha hatt her da, og du for en kul sykkel da gitt! grønne dekk...Hadde og vært noe for en hagedame det og...

Kunne tenkt en meditasjonsrunde på et sted som dette jeg og, men er straks klar for camping med mere liv irundt meg enn hva jeg liker emn,men alt for barna ;0)Det kommer da en tid for mor og!

Takk for turen, og godt du likte engelen da.

Betty Boom sa...

Første jeg tenkte på var Gundam, helt i hennes ånd, må være.

Bra med topptur, ble fristet nå!

Betty