lørdag 31. mai 2008

Trening har blitt en del av livet mitt

-sånn vil jeg at det skal fortsette å være!
Ønsker ikke å komme tilbake til sofa`n , tv`n og fjern kontrollen! Selv om jeg liker å se på TV!Men i mye mindre posjoner enn før!

Jeg treffer ofte folk som ikke har sett meg på en stund som sier: jøss er du like flink du da?! Som om de nok hadde forventet at jeg hadde gått opp i vekt igjen!?
Dette har ikke vært noen slanke kur , men en livs stil endring!
Og det er det eneste som funker på sikt! Man MÅ gjøre små (og) eller store forandringer i livet sitt om det skal være noe annet enn en slanke kur!

TING TAR TID ! Å inn arbeide gode vaner tar nok lenger tid enn mange tror..
Man skal lære seg sjøl å kjenne på en ny måte i forhold til hvordan man trener ,hva som er lurt å spise for å få gode resultater .Trenings mengde osv.
Man må finne ut hva som er viktig for seg.Vil man bli verdensmester eller holder det med å bli i grei form...! Jeg prøver og feiler ennå!

Kondisjonstreningen fikk seg en knekk etter litt for hardt kjør i april....Det er fort gjort å glemme alt man har lært om mengde og intensitet når man føler at batteriene er bredd fulle...
De tappes kjempefort når man kjører for mange økter på litt for høy intensitet.....og glemmer at hvile og er trening...!
Man blir så tom at det man syntes var det moromste på jord!Blir pyton!
....Men , det må vel gå inn i hodet en eller annen gang vel...?

Styrke treninga går veldig bra...heldigvis! Har kommet i mål med noe , er godt på vei med mange av de andre måla mine ;-)!

Jeg har en tendens til å sette meg veldig høye mål. Snakker litt med meg sjøl om hvorfor.... -har kommet fram til flere svar på det... :-)! Tar en alvorsprat med meg sjøl om dette!- Og jeg har versågod å høre etter!


Derfor blir IKKE dette mål for meg med det aller første....;-)!
Selv om det kunne vært et typisk Runa mål!
Men jeg kommer nok til å snuse på noe av dette!

Har vært lite ute på sykkel . Men går fort i bratte bakker i skogen ! Merker at formen kommer!Håper gløden kommer igjen når det gjelder sykling...for jeg tror det er det jeg liker aller best ;-)!
Som jeg har sagt før:det er morsomst når ting går på skinner.... men det er veldig artig å lære seg sjøl å kjenne på andre måter også ;-)!

Ha en fin uke alle som titter innom!

6 kommentarer:

marte sa...

At du har gått fort i bratte bakker i skogen kan jeg skrive under på ;) Du er kjempe sprek mamma! Var bare så vidt jeg klarte å holde følge med deg... Takk for turen!!
Og jeg er helt sikker på at syklinga kommer, for du er jo sykkelfantomet :)

GundaM sa...

Heia!
Så mange flotte innlegg du har laget siden sist jeg var her inne.
Flott tur med de gamle og rullatorene...Herlig bilde;)

Selv er jeg uheldig og har vikla foten, bør sitte stille jeg da...Ikke så enkelt når en har bruspulver i blodet;)

Ha en flott, svett uke der ute;)

Runa sa...

Å Marte , det trengte jeg!Syntes jeg pustet som en hval!
Sykkelen ble tatt i bruk i dag...til og fra jobb!Hjem igjen fra jobb hadde jeg en hee....fart!-Så tråkket er der!!!
Gundam:jeg elsket beskrivelsen..bruspulver i blodet!!!!!YR sier at svett blir uken her! Ønsker deg det samme !

Tone sa...

Hei på deg!
Her inne har jeg ikke vært før, koselig blogg! Og jeg må bare si at jeg synes du har vært fantastisk flink, WOW!!! Jeg er selv inne i en periode med endring av livsstil. Vekten min er ikke noe problem, men nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg har begynt å tenke over HVA jeg putter i munnen, og hva det gjør med meg. Jeg er storforbruker av kaffe, pepsi max, sjokolade, junk food....Samtidig så er jeg oppgitt av at jeg har så lite energi... For første gang i mitt liv har jeg skjønt og erfart at det man spiser faktisk har ganske mye å si for psyken, energien, immunforsvaret, hår, hud, negler.... Jeg har blitt nesten litt sykelig opptatt av antioksidanter, hi,hi. Men det er jo så delig å føle at man endelig har knekt koden, om det er på den ene eller andre måten :-) Ha en fortreffelig uke, klem.

trine40 sa...

Du inspirerer!

Betty Boom sa...

Good working Lady.
Betty