fredag 2. mai 2008

Jeg har en beste kompiss....

som heter Idar.Vi har bodd i samme gate mens unga var små...nå bor han bare et steinkast unna!
Vi og ektefellene våre har hatt vanvittig mye gøy sammen!
Idar er en veldig snill mann med masse energi!
Han er også god til å sykle!Han trener jevnt og trutt hele året ,både inne og ute!Jeg har fått lov å henge på hjul etter han noen ganger når har skal ha en rolig tur...da klorer jeg meg fast til bakhjulet hans og tenker på ...om jeg noen gang komme dit... at beina mine går helt av seg selv..sånn som hans gjør!

I 2002 var vi sammen med ektefeller og 3 andre vennepar på 1 ukes sykkeltur i Provence!Da gjorde Idar noe som jeg aldri kommer til å glemme.Jeg var tung..(selv om jeg ikke var på mitt aller tyngste)..og i aller dårligst form.Vi skulle sykle i Luberon i 1 uke.Etappene var varierende,men opp til ca 5-6 mil.Det gikk stort sett greit der det ikke var bakker...(Turen var FANTASTISK,vi glemmer den ALDRI).Men følelsen av å være aller sist og aller dårligst er ikke gøy!

På slutten av dagen,- på en av de varmeste dagene var jeg laangt etter..da Idar kom og la handa på ryggen min...(han hadde syklet bakken opp en gang , for å se hvor langt det var....)-Han dyttet meg opp hele bakken ....jeg behøvde IKKE å trå i det hele tatt !!!
Det kommer jeg ALDRI til å glemme!

Vi skal på sykkeltur i samme området i sommer også.Vi er nå bare 3 par som reiser,men vi skal klare å kose oss alikevel! ALLE er livs nytere av stort format!

Han skal slippe å dytte meg opp bakkene i år ! I år skal jeg sørge for at han får i seg nok veske...!

Det er nemlig veldig ,veldig viktig ..har jeg lært;-)!

4 kommentarer:

GundaM sa...

Så flott et innlegg!

Tipper dere vil få en like flott tur iår og;)
Idar virka som en grepa kar, alle skulle hatt en Idar irundt seg...
Skjem han bort med masse drikke på turen du;)))

Sylvi sa...

I år er du sikkert ikke dårligst ;) Mye godt drikke skal være bra har jeg også hørt ;)

Huff - jeg skjønner alt dette med store jenter... Jeg prøver å nyte alderen jentene mine er i nå - ganske så selvstendig, men enda har mamma og pappa kontroll.

Nyt sola!

Runa sa...

gundam:Jepp!Alle skulle hatt en Idar!Han er ikke bare utrolig snill,sprek og har masse energi..han er veldig morsom og!!

sylvi:....nå er hu forhåpentligvis på vei hjem snart....og det går jo nesten alltid bra ;-)!

Betty Boom sa...

Jeg synes at du skal legge hånden på ryggen til Idar og la han få slippe å trø en bakke, bare som en luxus, liksom.