tirsdag 8. april 2008

Mandag

og starten på ei NY uke med NYE muligheter !Jobb og trening som vanlig mandag!Jeg jobber målbevist mot mine MÅL vedr.styrke og kondisjon!Jeg er skjerpet og har full fokus - det er nødvendig. Er veldig tung i beina for tiden...må nok kjøre litt lettere vekter på bein øvelser en stund!Jeg MÅ ha trøkk i beina på spinning for å klare å ligge der jeg skal i puls... ;-) ellers blir det ikke no greie på detta!

Våren er her!
Selv om det hølj regna i går , så tittet sola fram i dag! Det er vidunderlig å våkne til fugle kvitter...eller for oss som sover dårlig om morran..ligge å høre at de starter å synge!

Jeg tenker at jeg må være verdens heldigste!

Nå gjelder det bare å bruke dagene godt...våren er vakker ...men forsvinner fort om man ikke griper dagene!

4 kommentarer:

Betty Boom sa...

Jeg har begynt å sykle ute, det gir noe det og. Ikke så artig som ski, men må bli ferdig med skisesongen i hodet snart. Skal på laaang skitur i helgen (avslutte sesongen) med gode venner. Det blir bra.

Sliter med å finne noe system på treningen. Styrke/puls osv. Har du noe forslag?

God trening,

Betty

Runa sa...

Å sykle ute er kjempebra!Det er noe helt annet enn å sykle inne!Du har jo et veldig bra grunnlag med kondisjon som har gått mye på ski!Jeg syntes det er hardere enn å sykle for man bruker både armer og ben.
Det med puls kommer jo helt an på hva du vil oppnå.Jeg vil ha bedre kondisjon og må trene en del intervall hvor jeg ligger på ca 85-90 % av max puls eller sone 3 som jeg kaller det.På en 75 spin ligger jeg ca 50 min. tilsammen i sone 3.Det er også lagt inn noen spurter hvor vi ligger kort tid i sone 4(melkesyre).Dette funker for meg.Etter mine mål må jeg også ha mange langturer i sone 1.Til nå har jeg brukt ski til det og kjørt intervall inne(jeg syntes det er vanskelig å presse meg så hardt alene med intervall)Nå når sykkelen taes i bruk blir det lang turer på sykkel.Alt fra 2-4-5 timer eller mer.Når det gjelder styrke har jeg hele tiden hatt mål om deler på kroppen jeg ønsker å utbedre.Både når det gjelder oppstramming og styrke.Fokuser på noe du vil bli sterk i eller noe du vil ha litt fokus på..be noen sette opp program som fører deg til målet!Jeg har jo jobba med hele kroppen ,men hatt fokus på spelielle deler hele tiden !dette gjør jo at det blir mer gøy!
Du har jo allerede flotte skuldre kan jeg se..!
All mulig lykke til!

Betty Boom sa...

Runa: Jeg synes sykkelen er hardere enn ski, når pulsen er 170 på ski så føles det lettere, enn når den er 170 på sykkel eller tredemølle.

I dag har jeg hatt PT, men glemte å snakee om det, men har fått nye øvelser og det er gøy. Skal på SATS en gang til i dag og ha med meg en dansetime.

Jeg har sprettrompe øvelser og fokus på armer :)

Har du fått med deg Teresabloggen, som er kroppsbygger?

Du får vel marte på besøk i helgen, kos deg!

Runa sa...

Jepp,Tesesa er en av mine inspiratorer...selv om man ikke kan bli så flott ;-)!Etter hva jeg har lært skal man ligge 10 slag høyere på ski og løp enn på sykkel.Da er det ikke sikkert syklingen blir så ille likevel..Det at det føles ille er kanskje at du ikke har syklet like mye som du har gått på ski..eller ikke liker sykkel like godt!Smaken er som baken veit du!Og sprett rumpe øvelser høres flott ut!Sprett rumpe ER flott!Hvor mange rep. kjører du?Jeg kjørte en periode like etter jul med få rep og tunge vekter.Merket det både på rumpe og andre steder!Men man blir jo litt tung i kroppen..og det med tunge bein øvelser tok livet av spin øktene mine!Men jeg kommer nok til å kjøre det i peroder for å få litt ekstra fart på framgangen.Men man blir jo litt større da...jakka sitter litt stammere i armene!Jeg og jobber med armer skuldre og rygg spes.!Men hele kroppem egentlig!
Og det er kjempekoselig å ha Marte hjemme!!!Hun kom i går!Jeg misunner deg dansen...men fokus på det jeg har nå ..i første omgang tenker jeg!klem