søndag 6. april 2008

Forandring del 2

Det var i nov 03 at jeg bestemte meg for at jeg MÅTTE gjøre noe med livet mitt.Jeg hadde veid meg for første gang på veldig lenge og ble skremt.Jeg hadde jo følt meg tung/sliten og deprimert.Men jeg trodde ikke jeg veide så mye.På en merkelig måte følte jeg meg ikke SÅ tjukk som jeg ser på bildet at jeg er...! Men jeg kjente jo at jeg ikke orket å være med på ting jeg hadde lyst til!F.eks. gå på ski, sykle eller gå turer. Jeg var jo med på noen turer,men det var kjempe slitsomt! Jeg har en sprek mann og spreke venner som jeg gjerne ville holde følge med......jeg ble sur når de foreslo å dra på sykkel/skiturer for det orket jeg ikke!...Så ble jeg lei meg.. for at jeg ble sur..., for det var jo helt urettferdig av meg!Jeg var i en ond sirkel og VILLE IKKE være der lenger!
Jeg fikk en følelse at det var NÅ eller ALDRI!
Jeg hadde ingen konkret plan vedr. mat men jeg sluttet på denne tiden med EN ting som jeg nesten var avhengig av: SJOKOLADE! Ellers prøvde jeg å spise litt mindre å bevege meg mer.
Gikk flere skiturer den vinteren enn jeg hadde gjort på mange år....jeg skal love deg at det var jææææ...slitsomt! Men motivasjonen om at jeg VILLE bli sprekere og slankere lå bak i hodet mitt og dytta med videre....Jeg kjente at vekta gikk sakte nedover utover våren 2004.

Men ting løsnet ikke ordentelig før jeg bestemte meg for å prøve meg på et treningsenter...

4 kommentarer:

Betty Boom sa...

Dett er bra!
Knallbra!
God uke!
Betty

Surfine sa...

Ja knallbra er virkelig ordet!!! Flinking!

Klart jeg skal flytte hjertet på smykket. Dropp bortom så fikser jeg det lett som en plett;o) Stor klem og ønske om en skikkelig god uke!

Sylvi sa...

Ja, trengingssenter og veileder er ikke dumt. Det er gøy å se hva du har fått til! Det motiverer!!!

Jeg føler meg ikke så sliten fysisk egentlig, men lider vel heller av "dørstokksyndromet" ;-)

Ha en super uke!

Runa sa...

Betty:Takk!God uke til deg og :-)!
Surfine:Takk til deg og ,dropper innom en gang jeg !Klem tilbake
Sylvi:Takk for at jeg klarer å motivere :-)DØRSTOKKMILA er jeg veldig kjent med....det er ei veldig laaaang mil!Super uke til deg og ! Klem